نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2312
-
الف
+

وزارت صحت عامه افغانستان: تنها در این شرایط آزمایش کرونا دهید

وزارت صحت عامه افغانستانی شرایط مراجعه مردم این کشور برای آزمایش بیماری کرونا را مشخص کرد.

در حالی که فضای مجازی این روزها مملو از خبرهای متفاوت درباره شیوع ویروس کروناست، مسئولان وزارت صحت افغانستان با انتشار اطلاعیه ای توصیه کرده اند تنها در شرایط ذکر شده افراد مشکوک به کرونا به مراکز صحی مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: هموطنان عزیز!
لطفا برای تقاضای آزمايش لابراتواری بيماري كرونا(كويد-١٩) نكات زير را در نظر داشته باشید:

بر اساس شواهد و تجارب عملی، تا زمانی‌که یک شخص علایم کلینیکی مرض کرونا را نداشته باشد، ضروری نیست تحت آزمایش ویروس کرونا قرار گیرند.

بنا از تمام هموطنان عزیز خواهشمندیم اگر تب، سرفه، نفس تنگی دارید و با افرادی که از کشورهای ایران، ایتالیا، چین، امریکا، کوریای جنوبی و دیگر کشورهای که این ویروس در آن شیوع کرده است برگشت نموده اند در تماس نبوده اید، ممکن شما دچار یکی از بیماری های موسمی شده باشید که قابل نگرانی نبوده و نیاز نیست برای آزمایش به مرکز صحی ویروس کرونا مراجعه کنید.

چرا که این کار شما نه تنها باعث هدر رفتن منابع می‌گردد بلکه ممکن است به دلیل قرار گرفتن در کنار افرادی که به ویروس مبتلا هستند و برای معاینه مراجعه کرده اند، با خطر ابتلا مواجه شوید.

از تمام شهروندان محترم خواهشمندیم تا این موضوع را جدا در نظر گرفته و از اخذ و ارسال نمونه های غیر ضروری و غیر معیاری به لابراتوار ها که باعث ازدحام و حجم اضافی کار بالای کارمندان صحی می‌گردد خودداری نمایند.

قابل ذکر است، کسانی که در تماس با افراد مبتلا به این ویروس بوده و علایم این ویروس در وجود شان دیده نشده است باید برای ۱۴ روز تحت قرنطینه خانگی باشند و با هیچکس در تماس نباشند.

اگر در این مدت اعراض و علایم (‌تب ،‌سرفه یا مشکلات در تنفس )‌نزد شان پیدا گردید لطفا با تیم های سرویلانس ولایتی در تماس شده یا به شفاخانه مخصوص برای بیماران کرونا (کوید-۱۹) مراجعه نموده تا تحت آزمایش و مراقبت گیرند.

تلفات جانی ناشی از ویروس جدید کرونا در جهان رو به افزایش است. شمار جان باخته گان تا کنون جمعاً به بیش از ۳۱ هزار تن رسیده است. بر بنیاد آمار های امروز در تمام جهان ۶۶۸ هزار و ۳۶۳ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

نظر شما
ارسال نظر